1- Kağıda yapılıyor.
2- Kahramanı var.
3- Zamanı var.
4- Yeri var.
5- Ana fikri var.
6- Olayı var.
Buldunuz mu? Hayır, değil mi?
Şimdi size bunu anlatayım. Bu çiçeği kitap okuduktan sonra kullanıyoruz. Bir kitap okudunuz. Bitirdiniz. Elinize bir kağıt alın ve tabii kalem.
İlk önce çiçeğin ortasını çizin, içine ad deyin ver kitabın adını yazın. Şimdi çevresine toplam dört tane yaprak yapın. Bu çiçek yapraklarından birine kahramanlar, birine zaman, birine yer, birine ise olay yazın. Kahramanlar yaprağına kitaptaki kahramanların adını yazın. Zaman bölümüne olayın geçtiği zamanı yazın. Yer yaprağına da okuduğunuz öykünün geçtiği yeri yazın. En uzun kısım olay bölümü oluyor. Olay yaprağına da kısaca öyküde geçen olayı yazın.
Bunları anladınız değil mi?
Şimdi bir sap yapın. Bir tane de yaprak. Biraz büyük olsun. İçine ana fikir yazın ve öykünün ana fikrini yazın.
Anladınız değil mi? Kitabınız bitince bunu yapmak çok zevkli oluyor. Ben bunu okulda öğrendim. Öğretmenimiz her kitap okuduğumuzda bunu yapmamızı öğretti bize. Geçen yıl yani ikinci sınıftayken kitap okuduktan sonra bu çiçek haritalarını yapıyor, biriktiriyorduk. Her ayın sonunda öğretmenimiz bunları kontrol ediyor ve sayıyordu. En çok kitap okuyan arkadaşımızı da ödüllendiriyordu. Ben çok ödül kazandım.
Öğretmenimizin bu yöntemi sayesinde kitapları daha dikkatli okuyoruz. Bazıları kitap okumadığı halde okudum diyebiliyor ama çiçek haritası çizebilmek için iyi okumak zorundasınız. Yoksa öğretmen anlar zaten.
Ben bunu öğrettiği için öğretmenime çok teşekkür ediyorum. Bir de Saadet Teyzeye teşekkür ediyorum. Çünkü bu yazıyı yazmamı geçen hafta onlara gittiğimizde o önerdi.

Bir yanıt bırakın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.