Yeni çiçek

Yeni çiçek deyince bir şey anlamadınız değil mi? Bu yeni çiçek kağıda yapılan, haritalı bir çiçek. Nasıl mı? Yine anlamadığınızdan eminim? Şimdi bu çiçeğin özelliklerini madde madde yazacağım. Bakalım bulabilecek misiniz?

1- Kağıda yapılıyor.
2- Kahramanı var.
3- Zamanı var.
4- Yeri var.
5- Ana fikri var.
6- Olayı var.

Buldunuz mu? Hayır, değil mi?

Şimdi size bunu anlatayım. Bu çiçeği kitap okuduktan sonra kullanıyoruz. Bir kitap okudunuz. Bitirdiniz. Elinize bir kağıt alın ve tabii kalem.

İlk önce çiçeğin ortasını çizin, içine “ad” deyin ver kitabın adını yazın. Şimdi çevresine toplam dört tane yaprak yapın. Bu çiçek yapraklarından birine “kahramanlar”, birine “zaman”, birine “yer”, birine ise “olay” yazın. Kahramanlar yaprağına kitaptaki kahramanların adını yazın. Zaman bölümüne olayın geçtiği zamanı yazın. Yer yaprağına da okuduğunuz öykünün geçtiği yeri yazın. En uzun kısım “olay” bölümü oluyor. Olay yaprağına da kısaca öyküde geçen olayı yazın.

Bunları anladınız değil mi?

Şimdi bir sap yapın. Bir tane de yaprak. Biraz büyük olsun. İçine “ana fikir” yazın ve öykünün ana fikrini yazın.

Anladınız değil mi? Kitabınız bitince bunu yapmak çok zevkli oluyor. Ben bunu okulda öğrendim. Öğretmenimiz her kitap okuduğumuzda bunu yapmamızı öğretti bize. Geçen yıl yani ikinci sınıftayken kitap okuduktan sonra bu çiçek haritalarını yapıyor, biriktiriyorduk. Her ayın sonunda öğretmenimiz bunları kontrol ediyor ve sayıyordu. En çok kitap okuyan arkadaşımızı da ödüllendiriyordu. Ben çok ödül kazandım.

Öğretmenimizin bu yöntemi sayesinde kitapları daha dikkatli okuyoruz. Bazıları kitap okumadığı halde okudum diyebiliyor ama çiçek haritası çizebilmek için iyi okumak zorundasınız. Yoksa öğretmen anlar zaten.

Ben bunu öğrettiği için öğretmenime çok teşekkür ediyorum. Bir de Saadet Teyze’ye teşekkür ediyorum. Çünkü bu yazıyı yazmamı geçen hafta onlara gittiğimizde o önerdi.

Related Images:

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın