Online alışveriş yapan bireylerin yüzde 23,2’si sorun yaşadı. İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 47’si teslimatın belirtilenden daha yavaş olması, yüzde 45,4’ü yanlış veya hasarlı mal/hizmetin teslim edilmesi, yüzde 20,3’ü sipariş veya ödeme aşamasında web sitesinde karşılaşılan teknik arıza, yüzde 18,1’i şikayet ve tazminde zorluklar yaşanması veya şikayet sonrası tatmin edici cevapların alınamaması gibi sorunlarla karşılaştı.
Online alışveriş yapmayan bireylerin yüzde 81,2’si ürünü yerinde görerek alma, satış yapılan dükkâna bağlılık ve alışkanlıklarını, yüzde 44,9’u ödemede gizlilik ya da güvenlik kaygılarını, yüzde 27’si ürünü teslim alma, iade etme ya da şikâyet ile ilgili sorun giderme konusundaki güvensizliğini, yüzde 21’i bilgi ve beceri eksikliğini, yüzde 20,3’ü İnternet üzerinden sipariş edilen malların teslim problemini, yüzde 16,2’si ise İnternet üzerinden ödeme olanağı veren kredi kartı olmamasını alışveriş yapmama nedeni olarak gösterdi.
Bir yanıt bırakın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.