Almanlar tarafından 1911 yılında yapımına başlanan 870 metre uzunluğundaki demiryolu köprüsünün “Bağdat tipi” olarak tanımlanan asırlık rayları da yol yenileme çalışması sırasında değiştirildi. Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Başkan Yardımcısı Hasan Yıldız, TCDD 6. Bölge sınırlarında gerçekleştirilen yol yenileme çalışmasıyla ortalama 40 kilometre olan tren hızının 95 kilometreye çıkmasının planlandığını söyledi.
Yıldız, ağırlıkla Suriye ve Irak’a daha çok ihraç ürünlerinin taşındığı demiryolunda, vagon başına yükün de 10 ton dolayında artacağını belirtti. Akçakale – Karkamış arasındaki yol yenileme çalışmasına Haziran ayı sonunda başlandığını anlatan YOLDER Başkan Yardımcısı Hasan Yıldız, ağırlıkla insan gücüyle gerçekleştirilen çalışmalarda 17 YOLDER üyesinin yanı sıra 34 sanatkar, 8 daimi, 121 de geçici işçinin görev yaptığını kaydetti.
Bir yanıt bırakın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.