Şubat ayından bu yana test sürüşlerinin yapıldığı Konak Tramvayı hattında yolculu ön işletme seferleri, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu tarafından başlatıldı. Fahrettin Altay Durağı’ndan makinist Yusuf Kabadayı’nın kullandığı tramvayla yola çıkan Kocaoğlu, Halkapınar’a kadar vatandaşlarla birlikte yolculuk etti.
12.8 kilometrelik Konak Tramvayı hattı Fahrettin Altay Meydanı’ndan başlayıp Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak ilerliyor. Tramvay hattı, Konak Meydanı’ndan Gazi Bulvarı’nı izleyerek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı ve Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı’na bağlanıyor. Alsancak Garı’ndan Şehitler Caddesi’ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişiyle Halkapınar ESHOT Garajı’nda sona eriyor.
Konak Tramvayı, ön işletme sırasında yaklaşık 15’er dakikalık periyotlar halinde sefer yapacak. Seferler 06.00 ile 24.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Toplam 19 duraktan meydan çalışmalarının sürdürüldüğü Karantina durağı ile bölge halkının talebi doğrultusunda sonradan projelendirilen Atatürk Spor Salonu durağı ön işletme sırasında kullanılmayacak.
21 tramvay aracının çalıştığı belirtilen Konak Tramvayı hattında bulunan duraklar şunlar:
Fahrettin Altay Meydanı, Üçkuyular, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi, Güzelyalı, Göztepe, Sadıkbey, Köprü, Karantina, Karataş, Konak İskele, Gazi Bulvarı, Kültürpark – Atatürk Lisesi, Hocazade Camisi, Atatürk Spor Salonu, Alsancak Gar, Havagazı Fabrikası, Alsancak Stadyumu, Üniversite ve Halkapınar.
Konak Tramvayı hattında yolculu ön işletme seferlerini başlatan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Tramvay yolun büyük bölümünde araç trafiğiyle birlikte kullanılacak. Çeşitli eleştiriler geldi, ancak dünyanın her tarafında böyle” dedi. Karşıyaka Tramvayı’ndaki memnuniyetin yarın Konak’ta da olacağına inandığını belirten Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Konak tramvayının yolcusu zaman içerisinde oturacak ve İzmir’de 14 sene önce 70 – 80 binde aldığımız raylı sistem yolcusunu, dönemimizin sonuna kadar 800 – 850 bine çıkarmış olacağız. Otobüslerle tramvayı paralel çalıştırmayacağız. Kesişen besleme hatlar olacak. Türkiye’de kimle nasıl kıyaslarsanız kıyaslayın, İzmir Büyükşehir Belediyesi, 11 kilometrede aldığı raylı sistemi bugün 179 kilometreye çıkardı. Yani 16 kat yatırımı 14 yıl içerisinde yaptı.”
Bir cevap yazın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.