İzmir Ticaret Odası (İzTO), İzmirli firmaların dijitalleşme konusunda var olan durumun ve dijital dönüşüme yaklaşımlarını belirlemek için anket düzenleyecek. İzTO Dijital Dönüşüm Ofisi’nce yapılacak “Firmalarda dijital dönüşüm olgunluk seviyesi anketi” 33 sorudan oluşacak. Toplanan verilerle kentin “dijital dönüşüm yol haritası” çıkarılacak, eksiklikler belirlenecek.
Dijital dönüşümün son on yılda farklı bir boyuta taşındığını belirten İzTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, yeni dijital teknolojilerle hızla ilerleyen dijital dönüşümün ekonomik koşulları ve beklentileri de değiştirdiğini söyledi. “Mevcut iş modelleri dijitalleşerek dönüşüyor, yeni iş modelleri doğuyor” diyen Özgener, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bu süreçte işletmelerin adaptasyonlarını çok önemsiyoruz. Türkiye’de ilk defa bir Oda/Borsa bünyesinde kurulan dijital dönüşüm ofisimiz, dijital dönüşüm stratejilerini belirlerken yol haritası hazırlamakta zorlanan işletmelere profesyonel destek vermeyi hedefliyor. Projemizin, İzmir’in girişimcilik, inovasyon ve dijitalleşme ekseninde dönüşümüne ciddi katkılar sunacağına inanıyorum.”
Dijital dönüşüm ofisinin İzmirli firmalara “dijital olgunluk seviyesi” anketi uygulayarak çalışmalarına başladığını vurgulayan İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Kızılgüneşler de şu görüşleri dile getirdi:
“Bu anketle mevcut durumu görmüş olacağız. Sonrasında metaverse, blok zinciri, yapay zeka, büyük veri, nesnelerin interneti, bulut bilişim, dijital platformlar, robotik, mobilite, sanal ve arttırılmış gerçeklik, akıllı şehir gibi alanlarda firmaları geliştirmek istiyoruz. Birbirleriyle etkileşim içerisinde olarak öğrenmeye dayalı bir sistem oluşturmak önceliğimiz. Önümüzdeki günlerde yeni nesil ticari kanallar, teşvik ve destekler konularında eğitim ve etkinlikler düzenlemeyi planlıyoruz.”
Ankete katılmak isteyen firmalar https://izto.org.tr/tr/tg/dijitaldonusum bağlantısı üzerinden başvurabilecek. Başvurunun ardından iletişime geçilecek firma ziyareti ve saha araştırması için randevu oluşturulacak. Her firmaya iki iş günü ayrılacak. Soru setlerine verilen cevaplar ve firma ziyareti sırasında elde edilen gözlemler kullanılarak firma hakkında rapor hazırlanacak ve seviyelendirme yapılacak.