İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin hafif raylı sistemin dördüncü aşamasını oluşturan metro hattının Fahrettin Altay-Narlıdere kesiminde ilk yolculu test sürüşü yapıldı. Fahrettin Altay Meydanı’ndan Narlıdere Kaymakamlığı önüne dek uzatılan 7,2 kilometre uzunluğunda ve yedi istasyondan oluşan metro hattının önümüzdeki aylarda açılması planlanıyor.
Test sürüşünün ardından konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, kentteki metro ve tramvay ağlarının tamamını kendi kaynaklarıyla inşa eden, Türkiye genelinde bunu yapabilen tek yerel yönetim olduklarını söyledi. Soyer, “Baştan beri kararlıyız. İzmir’i demir ağlarla öreceğiz. İzmirliler çok daha iyisini hak ediyor. İzmir’e hayırlı olsun” dedi.
Koronavirüs pandemisi sırasında zorlu bir çalışma sürecinden geçildiğini belirten Tunç Soyer, hattın yüklenicisi Gülermak AŞ’ye gösterdiği dayanışma nedeniyle teşekkür etti. Durmadan çalıştıklarını ve hiç ara vermediklerini söyleyen Soyer, Fahrettin Altay-Narlıdere hattının finansmanı konusunda bilgi verirken 253 milyon Euroluk öngörüyle başlayan sürecin gelinen aşamada 285 milyon Euro’yu bulduğunu alattı.
“İzmir’de metro hatları İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin alınteriyle, bilek hakkıyla yapılmış metrolardır. Gurur duyuyoruz” diyen Tunç Soyer, projeye ilişkin şu bilgileri paylaştı:
“Yaklaşık 14,5 kilometrelik tüneller, 7 istasyon, 27 kilometrelik bir güzergah aslında karayolu ile gittiğinizde 47 kilometreyi bulan bir güzergah. Hem Balçova hem Kaymakamlık’ta insanların araçlarını bırakabilecekleri metroya binmesine imkan verecek 219 araçlık otoparklar; tümüyle detayları düşünülmüş ve çok iyi tamamlanmış metrodayız. 9 Eylül ya da 29 Ekim gibi açmayı düşünüyoruz ama başarabilirsek öne çekmeye gayret edeceğiz. Daha erken tarihte bitirmeyi hedefliyoruz.”
Raylı sistemlerin lastik tekerlekli araçlara göre çok daha ekonomik, temiz, konforlu ve vatandaş için çok daha ucuz olduğuna dikkat çeken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Çok güzergahımız var. Baştan beri kararlıyız, İzmir’i demir ağlarla öreceğiz” diye konuştu. Gaziemir-Karabağlar, Kemalpaşa gibi daha çok güzergah üzerinde çalıştıklarını anlatan Soyer, “Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi zenginlerin de toplu ulaşımı tercih ettiği bir ulaşım ağını İzmir’e kazandıracağız” dedi.