Çiğli Tramvayı’nın temelini atıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 414 milyon liralık yatırımla hayata geçireceği Karşıyaka-Çiğli Tramvay hattının temeli Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun katıldığı törenle atıldı. 11 kilometrelik Çiğli Tramvay hattının Çiğli trafiğine nefes aldıracağı, bu bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracağı belirtildi.

Törende konuşan Kılıçdaroğlu, iki yılın sonunda Çiğli Tramvayı’nın hizmete açılacağını, yüzde 72’si tamamlanan Fahrettin Altay Meydanı-Narlıdere metrosunun da kısa sürede hizmete gireceğini söyledi. Kemal Kılıçdaroğlu, Buca metrosu için 15 Şubat’ta ihale ilanına çıkılacağını duyurdu.

İzmir için tarihi bir günde bir arada olduklarını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, 414 milyon 182 bin liralık yatırımla sözleşmesi imzalanan Çiğli Tramvayı’nın temelini atmanın mutluluğu ve gururunu yaşadıklarını söyledi. Soyer, hattın Çiğli halkına hızlı, alternatifli ve konforlu toplu ulaşım kolaylığı sağlayacağına değindi

Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, “Pandemi demeden, yangın, sel, deprem demeden bütün bu şartlar altında bu ihaleyi yaparak sonuçlandıran başta Büyükşehir Belediye Başkanımız ve bürokrat arkadaşlarına teşekkür ediyorum” dedi. Nurol İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Oğuzhan Çarmıklı, projeyi halkın en az rahatsız olacağı şekilde iki yılda tamamlamayı planladıklarını söyledi.

İki yıl içinde tamamlanması planlanan Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşacak. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak.

Yaklaşık 500 metrelik bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek ve köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergahın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı.

Hat güzergahı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İzban Durağı, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek şekilde planlandı. Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı esnasında, mülkiyet problemleri nedeni ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek.

2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın en önemli unsurlarından biri oldu. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye ulaşacak.

Related Images: