“Bu kadar uzun bir mesafeyi tek biletle gitmek ne kadar hakkaniyetli, ne kadar adalete uygun? Biz İZBAN’la beraber ‘gittiğin kadar öde’ yazılımına geçtik ve uyguluyoruz. 90 dakikayı da Türkiye’de ilk defa biz çıkardık. Şu anda üç büyük metropol içerisinde en ucuz ulaşımı biz yapıyoruz. Biz böyle bir şey programladık. Vatandaş 25 kilometre, yani eski metropolün içerisinde yine tek biletle gitsin ve 90 dakika aktarma hakkı alsın. 25 kilometreden fazla gidenler de kilometre başına 7 kuruş ödesin. Burada bir sistem kurmamız gerekiyor, başka türlü mümkün değil.”
Sistemin yerleşmesinde başta bazı sıkıntılar yaşanmasının doğal olduğunu İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Gittiğin kadarını ödediğin bu uygulamayı eleştiren İzmirli hemşehrilerimiz ‘136 kilometreyi 2 lira 86 kuruşa gideyim’ diyorsa, ona bizim diyecek bir şeyimiz yok. Böyle bir rakam yok hiç bir yerde. Bizim kurduğumuz sistem İstanbul’da Metrobüste, o yoğunlukta çalışıyor. Ben altı aylık, üç senelik belediye başkanı değilim. 14 senedir belediye başkanlığı yapıyorum. Yatırımlarımız, duruşumuz, insana doğaya bakışımız belli.. Vatandaşımızın aleyhine karar almamız söz konusu değil. Bir durak, iki durak, üç durak binen hemşehrilerimiz, ‘Benden 2,86 lira alıyorsun, 136 kilometre gidenden de o kadar alıyorsun; bu nasıl hakkaniyet?’ diye sorduğunda ben nasıl cevap vereceğim?”
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, otobüslerde 90 dakika sisteminin devam ettiğini ve bu uygulamayla dar gelirli vatandaşlara ciddi anlamda “ulaşım sübvansiyonu” yaptıklarının altını çizdi. Kocaoğlu, “Uzundere TOKİ’de oturan işine iki – üç arabayla gidecekse, tek biletle gitmesini sağlıyoruz. 20 gün çalışan bir hemşehrimizin cebinden, 3 liradan hesaplarsak, gidiş 60 lira-geliş 60 lira olmak üzere 120 lira daha az para çıkmış oluyor. Sosyal belediyecilik bu ama bunun yanında adaleti de korumamız gerekiyor. İZBAN’daki sistemde tüm amacımız bu” diye konuştu.
Bir cevap yazın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.