İzmir Körfezi: İzmirler için ulaşım sorunu sadece. Karşı tarafa geçişi yavaşlatıyor. Körfez doldurularak hem ulaşım sorunu çözülür hem de Körfez kirliliği diye bir sorunumuz kalmaz. İç körfezin doldurulmasıyla kazanılacak alan ise TOKİ’ye devredilebilir. Tarihi belge, kitaplarda göremediğimiz, arkeologların henüz gün yüzüne çıkaramadığı çok katlı! Selçuklu/Osmanlı mimarisinin çağdaş yorumunu kentlerimize kazandıran TOKİ, inanıyorum ki taş ve molozla doldurulacak alanı en iyi şekilde değerlendirecektir. İçinde kız imam hatip okulu, sauna ve külliyenin de bulunacağı yeni konut ve iş merkezli alanı, benzeri Anıtkabir’e, kargocuların yaptığı plastik çocuk parkı ile renklendirilerek doğa ve çocuk dost yapı kompleksi İzmir’i, Doğu Akdeniz havzasının yıldızı yapacaktır.
Atatürk (Konak) Meydanı: Şu an için de çok yerinde ve kent ruhuna uygun kullanıldığı söylenemez. Çevre düzenlemesini, yoldan çevirdiğiniz ilk bahçıvan bile daha güzelini yapabilirdi. Madem murdar oldu, ver müteahhide kurtul. Önerim alış veriş merkezi yapılmasıdır. Tarihi Kemeraltı Çarşısı’nın ilkel yapısı ve çağdaşlıktan uzak kakafonisinden kurtulmak için çok katlı bir alışveriş merkezi artık ihtiyaç halini almıştır. Saat Kulesi başka bir semte taşınmalı, muhafazakar kesimin, “İzmir’in camisi ancak bu kadar olur!” diye küçümseyerek bir şeye benzetemediği Yalı Camisi yıkılmalı, yerine İzmir’e yakışacak heybetli, çok katlı cami inşa edilmelidir.
Kentin tarihi meydanındaki mimari şaheser Büyükşehir Belediye hizmet binasına asla dokunulmamalıdır. Aksine, bu güzel beton binanın ikizi yapılarak saldırıya uğrayan New York’un simgesi ikiz kuleler gibi “ikiz ucubeler” oluşturulmuş olur.
Agora: Kent ortasındaki bu garip yıkıntılar derhal halkın kullanımına açılmalı. Tarihi Agora ören yerindeki gereksiz hafriyat tıpkı metro kazılarında olduğu gibi Körfez’in doldurulmasında kullanılabilir. Kazanılacak alana dönemin Belediye Başkanı Burhan Özfatura’nın şehircilik dehasından yola çıkılarak dev otopark yapılmalı, İzmir’in otopark sorunun kökten çözülmelidir.
Basmane ve Alsancak gar binaları: Bu eski ve hantal yapılardan kurtulmak da İzmir için artık ertelenemez sorun haline gelmiştir. Bu binaların yıkılarak 8500 yıllık tarihinde İzmir’e en anlamlı mimari katkıları sağlayan inşaat grubuna kat karşılığı verilebilir. Böylelikle Basmane’de dünya ticaret merkezi için ayrılan alanın yeni sahibi bu eski metruk yapıları harika bir iş merkezine dönüştürebilir.
Cumhuriyet Meydanı: Bugüne kadar durması bile hataydı. Bu devasa atıl meydan şehrin ekonomisine can verecek Bostanlı’dakine benzer sosyete pazarı olarak değerlendirilebilir. Alanın bir bölümü ise oto galericilerinin kullanımına açılabilir.
Atatürk Lisesi ve Paket Postanesi: Tarihi Atatürk Lisesi, Kültürpark dostu doğa severleri zarif bir şekilde ormana, dağa davet eden ve başkanlığını Viyana kuşatmasından bugüne aralıksız sürdürdüğü meslek odasının ek hizmet binası olarak tahsis edilmelidir. Paket Postanesi mutlak eğitime kazandırılmalı ve okul öncesi yatılı Kuran kursu olarak düzenlenmelidir.
İnciraltı: Kent ortasında bu kadar atıl alan hep düşündürür beni. Alan imara açılmalı. Kordonboyu?nu inci gerdanlık gibi süsleyen apartman dizisi bu hattı takip ederek tüm iç Körfez?i kaplamalıdır.
Bir cevap yazın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.