Ender Yorgancılar, belediyelerin toplu taşıma araçları, hafif ticari araçlar, Türk Silahlı Kuvvetlerinin kirpi olarak bilinen zırhlı araçlarına kadar katma değer üretimine çok önemli katkısı olan yüzde 100 yerli BMCnin bu şekliyle değerlendirilmesine gönlünün razı gelmediğini anlattı. Yorgancılar, güçlü ekonomi hedefi içine yerli otomobil hedefini de ekleyen Başbakandan ve bakanlardan bu konuda hassasiyet beklediklerini belirtti.
İçinizde bir babayiğit varsa, ‘Ben yerli otomobili yapacağım’ diyen varsa, gelin özel teşvik verelim diyen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’a seslenen EBSO Başkanı Ender Yorgancılar, istirham ediyoruz ki, BMC bunu yapabiliyor. Lütfen yerlileştirme kampanyalarında BMCyi göz ardı etmeyelim. Yüzde 100 yerli sermayeli ticari araç üreticisi BMCnin üretimden çekilmesine müsaade edilmemelidir. Gerekirse, TMSFnin işletiminde üretimine devam etmelidir diye konuştu. 2 bin 500 çalışanı, yan sanayisi ile dolaylı olarak yaklaşık 40 bin kişiye istihdam sağlayan BMCnin sorunlarını çözmesi için elinden gelen tüm gayreti gösterdiğini anlatan Yorgancılar, sözlerini sürdürdü:
Son olarak bizzat Mehmet Emin Karamehmet’le görüştüm. Ancak bizim de yapacaklarımız oldukça sınırlı idi. Bizler BMCyi herhangi bir firma olarak görmüyoruz, öyle görülmesini de istemiyoruz. Savunma sanayinin en büyük tedarikçilerinden olan, İzmir ve Ege Bölgesi’nde yan sanayi firmaları ile etki alanı oldukça fazla olan böyle bir fabrikanın yaşatılması noktasında gereken duyarlılık gösterilmemiştir. BMC markası yaşatılmalıdır. Böyle bir değer, böyle bir kazanım heba edilmemelidir.
Bir yanıt bırakın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.