Türkiyenin İspanya ve İtalyanın ardından Hollanda pazarında yurtdışına çıkışlarda üçüncü sırada yer aldığını kaydeden İşler, geçen yıl Hollanda pazarında yüzde 15 artış yaşandığını, 2012 yılında tahmini beklentinin yüzde 10 dolayında olduğunu açıkladı. Egeli turizmci için Hollandanın iki açıdan büyük önem taşıdığını dile getiren İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:
Hollanda pazarı ilk olarak geçen sene eksi 3, eksi 4le kaybettiğimiz İngiltere pazarına ciddi alternatif bir pazar. İkinci olarak da Hollanda pazarında bugün ülkeden yurt dışına çıkışlarda Türkiye, İspanya ve İtalyadan sonra üçüncü sırada. SPA ve sağlık turizminde ise yüzde 25lik payla Türkiye bir numara. Hollanda pazarı sağlık turizmi açısından da çok önemli. Ve biz sağlık turizmi açısından Egenin termali, gurme yönü yani mutfağı ve klimasıyla diğer pazarlara göre ön plana çıkmayı istiyoruz. Bu nedenle Bakanlığın 2023 stratejisinde belirlediği gibi yaşlanan Avrupalı turisti göz önüne alarak, Egede sağlık turizmini öne çıkması için mücadele veriyoruz. Altyapısı da hazır olan Hollanda turizmi bu yüzden bizim gözbebeğimiz.
Bir yanıt bırakın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.