Anladığım kadırıyla asas konu, “İzmir’in lise ve üniversiteye giriş başarısını nasıl artırız?” sorusunun yanıtı olmuş.
Yani, başarı çıtasını yükseltebilmenin yolları aranmış, ve bir formül bulunmuş.
Kamil Aydoğan diyor ki:
“Sıfırcı öğretmen, bundan sonra hesap verecek!”
Yani…
“Öğrencilerin zayıf not almasından, artık eğitim kadrosu sorumlu tutulup sorgulanacak.”
***
İzmir’de eğitime yeni bir bakış getirecek olan uygulama şöyle yapılacak:
Tüm ilköğretim okulları ve liseler tek tek takip edilecek. Aynı dersin, aynı okulun bir sınıfında başarı oranı yüksek, diğerinde düşükçe hemen incelenecek. Mesala bir okulun 8-A sınıfındaki fizik dersiyle 8-B, C ya da D sınıflarındaki fizik dersleri kıyaslanacak. Başarı oranı düşük olan sınıfın fizik öğretmeni sorgulanacak.
***
Kendini yenileyen, araştıran, öğreteceklerini iyi bilen, hatta sınıfın karşısına çıkmadan ders çalışan öğretmenlerle bu sıkıntılar aşılmaya çalışılacak.
Mantık, “iyi öğretmen, iyi öğrenci yetiştirir” olacak.
Yetersiz eğitimci kursa alınacak.
Yine çare olmazsa, görev yeri değiştirilecek.
Tabii ki başarılı öğretmenler de ödüllendirilecek.
İşte öğrencinin başarı performansı böyle yükselecek.
Uygulama hemen başlıyor.
Umarım, öğretmenleri de, öğrencileri de, velileri de, mutlu edeecek sonuçlar alınır.
Bir yanıt bırakın
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.