İnternet Ofisleri Artık Daha Büyük

Ekonomik krizler her zaman kötü anlama gelmez. En kötü zamanlarda yenilikler ve gelişmeler de meydana gelebilir. Küreselleşmenin hızla gerçekleştiği günümüzde, krizlerin de küresel oluşu, tüm dünya için geçerli ve işe yarar çözümlerin arayışını tetiklemiştir. Tüm dünya dendiğinde de doğal olarak ilk akla gelen dünyayı saran ağ “İnternet”.

Günümüzde kitlelere ulaşmak için kullanılan en etkin yöntemlerden biri olan İnternet’in tanıtım ve pazarlama stratejileri, bazı şirketler için temel hedef halini almaktadır. Uygulamadaki maliyet düşüklüğü, stok giderlerindeki azalma, iletişimin ve bilgi alış verişinin azalan süreleri şirketleri bu alana yönelmeye adeta sürüklemiştir. Cazibesinin en önemli unsurlarından birisi, İnternet’te gerçekleştirilen ticari uygulamaların, dünya çapında düşünülen faaliyetler için çok uygun olmasıdır.

Klasik yöntemle bir şirketin gazete veya diğer yayın organlarıyla eriştiği kitlelerden çok daha büyük ve harcamaya daha meyilli bir kitle, İnternet mağazalarını didik didik etmektedir. En ucuzu, en çok taksitlisi, yanında en çok hediye olanları gibi kampanya avcıları, siz onları davet etmeden, arama motorları ve diğer tanıtım siteleri vasıtasıyla sizin peşinizden koşmaktadırlar.

Çalışma yöntemi her nasıl olursa olsun her şirket için form değiştirebilen İnternet uygulamaları, uygun bütçe ile firmanın müşteri ilişkileri yönetimini de (CRM) sürdürmekte epeyce iddialı. Müşterileri hakkında bilgi sahibi olmak isteyen bir iş adamı, şirketine özel hazırlanan ve içinde müşteri portföyleri, o dönemki çalışmalar, randevular, hatırlatmalar, şirket içi haberler, görevlendirmeler gibi bilgileri, herhangi bir kişinin erişimine kapalı ancak şirket çalışanlarının şifreleriyle girebildikleri özel yazılımlarla dünyanın herhangi bir yerinden, herhangi bir zamanda erişebilmektedirler. Bu yazılımların web tabanlı olması, ulaşılabilirliğin artması, maliyetin düşük olması, uygulamanın geliştirilme ve hata giderim sürelerinin çok daha kısa olmasını sağlamaktadır.

Rakiplerinin hızına yetişmekte zorlanan ve hızla müşteri portföyü daralan bir şirketin, daha yeni atılımlarla, daha geniş kitlelere kendini tanıtabilmesi için, bu çalışmaların firmanın İnternet’teki yüzü, web sitesi ile paralel olarak yürütülmesi, çok daha büyük avantajları getireceği kesindir.

Bu çalışma prensibini bir örnekle ifade edelim. Sıkça yurtdışı gezilerine giden, fuar ve diğer tanıtım organizasyonlarına katılan bir firma yetkilisinin yaptığı çalışmaları ele alalım. Şirketten uzakta kaldığı süre boyunca, şirkette ona yönlendirilen telefon, faks ve mail trafiği haricinde bilgi edinme şansı epeyce az olacaktır. İstediği an konuşabileceği ofis arkadaşlarının da olmaması nedeniyle, bilgi akışının merkezinden epeyce uzakta olmanın huzursuzluğu kendisini rahatsız edecektir.

Peki ya arada iletişimi sağlayacak bir müşteri ilişkileri ve şirket içi iletişim platformu olsaydı? Bu alana İnternet üzerinden, bilgi işlem operatörü tarafından edindiği şifresiyle giriş yapan tüm çalışanları düşünün. Şirket ile ilgili yaptığı çalışmaların sürecini belirten notlarını, sonuçlanan işlerin raporlarını, edinilen yeni bilgileri ve hatırlatmaları bu sistemde toplayıp, sadece bu bilgilere erişmeye yetkili kişilerin istediği zaman istediği yerden tüm çalışmaları kontrol edebildiğini düşünsenize. Sürekliliğin sağlanması ve aksaklıkların en aza indirilmesi sayesinde, şirketiyle ilgili en güncel bilgilerle donatılmış bir çalışan , onu çok daha şekilde temsil edebilecektir.

Maalesef teknolojinin ülkemizdeki kullanımı sadece mail alış verişinden ibaret olma yolunda hızla ilerlemekte. İnternet’in ve teknolojinin gerçek nimetlerini fark edebildiğimiz zaman, zannediyorum bir çok hedefimiz de gerçekleşmiş olacaktır.

Sevgiyle kalın…

Related Images:

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın