Åžimendifer mi, metro mu?
Yazar: Fevzi Yılmaz
İki haftadır Yakın Plan'da birinci sayfadan veriyoruz haberi.
"Karşıyaka'da Berlin Duvarı"
Aliağa, Cumaovası (raylı sistem - banliyo sistemi) projesinin altıncı etap ihalesi iki hafta önce yapıldı.
Yapıldı yapılmasına da.
Henüz proje hala net değil.
KarmaÅŸa, mennuniyetsizlik diz boyu.
Ne olduÄŸu belli deÄŸil.
Karşıyaka'yı ikiye böleceği düşünülen 'Berlin Duvarı' için bölge halkı, toplantılar, basın açıklamaları, imza kampanyaları yapıyor.
Halk konuya duyarlı.
Büyükşehir ve Karşıyaka Belediyesi?
Naduyarlı..
Bir açıklama yok...
Ama ben ümitliyim.
"İzmir'i demir ağlarla örüyoruz" sloganıyla yola çıkıp; istinat duvarlarıyla örmezler İzmir'i, ne Kocaoğlu, ne de projede tadilat yaparak, Mavişehir'e 'kıyak Durak!' yapılmasını sağlayan başkan.
Kapalı duvarlar ardında kesin projede tadilatı düşünüyorlardır.
Üzülme ey sen Karşıyakalım...
Metro yer altından gider benim bildiğim.
Bizimkisi; metro desen metro değil, şimendiferden bozma hızlı tren desen, o hiç değil.
Bunun adı ne?
Buna ad koymak için, uluslararası bir yarışma açıp,
jüri başkanı da bizim Ağah dedemizi yapıp,
Birinciyi de Hilton'da düzenlenecek muhteşem bir törenle açıklamak lazım da;
Neyse.
Alaybey'den giren, Nergis'den çıkan bir tünelimiz var çok şükür.
Var da; tünel girişindeki eğimde bile karmaşa var.
Demiryolları yetkilileri; "tünel girişi eğimi yüzde bir olacak" derken, metro yetkilileri; "Hayır, eğim yüzde 4" deyip tutturuyor.
Burada bile ne olduÄŸu net deÄŸil.
Metro mu?
Şimendiferden bozma, hızlı tren mi?
Zaten Alaybey tüneline de tünel demek zor.
Kaz bir uzun çukur.
Ört üzerini betonla.
Al sana tünel.
En büyük sorun da, Büyükşehir imar planlarında, "Berlin Duvarı"nı ayıracak yollar ve geçitlerin yer almaması.
Bu durumda yüklenici firma ne yapsın.
Girne'den, Mavişehir'e, oradan da Çiğli'ye kadar çek duvarı.
Bu durumda, metronun (!) yer altına alınması hayal.
Bence buraya da bu kadar masraf edip; devşirme tünel yapmasaydınız.
Devşirme tünelin üzeri araç trafiğine açılamayacağına göre.
Hiç gereği de yoktu.
Bu arada kulağıma bazı söylentiler geliyor; "Büyükşehir Belediyesi'nin metro inşaatını iki sene içinde bitirmesi gerekiyormuş".
Eğer bitirilemezse; protokol gereği yapılan tüm masraflar yok sayılarak, proje demiryollarına devredilecekmiş.
DoÄŸru mudur?
Eğer doğruysa; uçmasın paracıklar ya da; oy kaygısıyla, bir an önce bitsin de, nasıl bitirse bitsin düşüncesi mi vardır?
Eğer kaygı buysa; üzül sen üzül Karşıyakalım.