Sınırdaki demiryolu 100 yıl sonra yenileniyor
Yazar: Güncel Haberler
Türkiye'nin en eski demiryolları arasında yer alan Gaziantep - Nusaybin istasyonları arasındaki Akçakale (Zenginova) - Karkamış güzergahında,115 bin 885 metrelik demiryolu yenileme çalışmasında son aşamaya gelindi. Akçakale - Karkamış arasındaki demiryolu yenileme çalışmasının en önemli ve zor kısmı, Gaziantep'in sınırdaki ilçesi Karkamış'da bulunan Fırat nehri üzerindeki tarihi demiryolu köprüsü üzerinde gerçekleşti.
Almanlar tarafından 1911 yılında yapımına başlanan 870 metre uzunluğundaki demiryolu köprüsünün "Bağdat tipi" olarak tanımlanan asırlık rayları da yol yenileme çalışması sırasında değiştirildi. Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Başkan Yardımcısı Hasan Yıldız, TCDD 6. Bölge sınırlarında gerçekleştirilen yol yenileme çalışmasıyla ortalama 40 kilometre olan tren hızının 95 kilometreye çıkmasının planlandığını söyledi.
Yıldız, ağırlıkla Suriye ve Irak'a daha çok ihraç ürünlerinin taşındığı demiryolunda, vagon başına yükün de 10 ton dolayında artacağını belirtti. Akçakale - Karkamış arasındaki yol yenileme çalışmasına Haziran ayı sonunda başlandığını anlatan YOLDER Başkan Yardımcısı Hasan Yıldız, ağırlıkla insan gücüyle gerçekleştirilen çalışmalarda 17 YOLDER üyesinin yanı sıra 34 sanatkar, 8 daimi, 121 de geçici işçinin görev yaptığını kaydetti.