İzmir ve çevresini yurtdışına tanıtan gönüllü hareket
Yazar: Güncel Haberler
Son yıllarda İzmir ve çevresindeki turizm hareketliliğinde yaşanan darboğazları aşmak, orta vadede ise İzmir'i bir turizm markası yapmak amacıyla gönüllülük esasıyla kurulan Destination İzmir Grubu, Kültür ve Turizm Bakanlığınca örnek gösteriliyor. Adnan Menderes Havaalanı İşletmecisi TAV ve SunExpress',n kuruculuğunu yaptığı Destination İzmir Grubu İzmir'i tanıtmaya yönelik tüm kurum, kuruluş ve şahıslarla ortak hareket etmeye hazır olduğunu söyledi. İzmir'in tanıtımı adına İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZFAŞ, Çeşme Turizm Derneği, Çeşme Esnaf Sanatkarları Odası ve diğer özel sektör temsilcileri her ay bir araya gelerek tanıtım ve iş geliştirme toplantıları yapıyor, yeni hedef ve stratejiler belirliyor. Sisus Hotel, Ilıca Hotel, Ege Palas Hotel, Babaylon Otel, Jestur ve Çeşme Life Dergisi'nin ardından Kuşadası ve Selçuk'tan da pek çok turistik işletmenin gruba katıldığı belirtildi. Adnan Menderes Havalimanı Yeni Dış Hatlar Terminali'nin tamamlanarak işletmeye açılmasıyla İzmir'den direkt uçuş probleminin çözüldüğünü belirten Destination İzmir Grubu sözcüsü Bülent Tercan, "Destination İzmir, Türkiye'nin üçüncü büyük şehri İzmir'in gerek turizm gerekse uluslararası iş trafiği potansiyelinin artacağı algısını yaratmak ve yaygınlaştırmak amacıyla yola çıktı. Grubun hedefi, ulusal, yerel ve yabancı basında İzmir'i kültür ve inanç turizmi merkezi olarak anılmasını sağlarken Çeşme'yi de resort, sağlık ve uluslararası standartlarda bir sörf merkezi olarak tanıtmak" dedi. Yurt dışı ve yurtiçi turizm fuarlarında direkt turizm profesyonellerine ulaşarak bire bir pazarlama yapan Destination İzmir Grubu'nun turizm sezonunun tüm yıla yayılması için çalışma yürüttüğünü kaydeden Tercan, "Destination İzmir grubunun planlı tanıtım ve iletişim çalışmaları süreklilik arz edecektir. Destination İzmir zaman içerisinde yeni destekçiler ile gerek organizasyonel gerekse bütçesel açıdan güçlenecektir” diye konuştu.