Vatandaş Balçova Belediyesi'nden memnun
Yazar: Güncel Haberler
Vatandaş istek ve yakınmalarını başarılı biçimde yöneten Balçova Belediyesi, ISO 10002 Vatandaş Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi'ne sahip oldu. Balçova Belediyesi, daha önce de Kalite Yönetim Sistemi ISO 9001-2008 belgesi almıştı.
ISO 10002 belgesi yolunca denetlenen Balçova Belediyesinde kuruma bağlı bütün birimlerin iş akış şemalarından sistem prosedürlerine kadar tüm evraklar titizlikle incelendi. Belediye birimleri, yakınma ve taleplerinin alınması, araştırılması, çözümlenmesi, çözümlere yönelik vatandaş memnuniyetinin ölçülmesi ve ölçüm sonuçlarına göre süreçlerin iyileştirilmesi konularında da denetlendi.
Değerlendirmeler sonucu hazırlanan rapor sonrasında denetimi başarıyla geçen Balçova Belediyesi, İzmir'deki belediyeler içinde ISO 10002 belgesini almaya hak kazanan ilk belediye oldu. Balçova Belediye Başkanı Mehmet Ali Çalkaya, Balçova halkına verdikleri hizmetin kalitesini artırmak ve standart hale getirmek için kurulan bu sistemle vatandaş memnuniyetini üst düzeyde sağlayacaklarını ve bu doğrultuda sürekli iyileştirme gerçekleştireceklerini söyledi. Çalkaya, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Biz yıllardır, özellikle desteklenmesi gereken engellilere, yaşlılara, gençlere, geçim sıkıntısı çekenlere destek olmaya çalışıyoruz. Bu çalışmaların yanında rutin hizmetlerimizde de vatandaşımızın memnuniyetini önemsiyoruz. Balçova için tüm engelleri aşarak hizmet üretmeye devam ederken bu hizmetlerin memnuniyetlik ölçütünün karşılığının olup olmadığını öğrenmiş oluyoruz."