Dijital baskı sektörü FESPA’da buluştu
Yazar: Güncel Haberler
![Dijital baskı sektörü FESPA’da buluştu](https://kentyasam.com.tr/wp/wp-content/uploads/images/2015/20151213010056.jpg)
Geniş format baskı, serigrafi baskı, ticari baskı, endüstriyel reklam, tekstil baskı ve konfeksiyon süsleme odaklı FESPA Eurasia Fuarı bu yıl üçüncü kez düzenlendi. Açık Hava Reklamcıları Derneği (ARED) ve Avrupa Ekran Yazıcıları Dernekleri Federasyonu (Federation of European Screen Printers Associations- FESPA) işbirliğiyle düzenlenen FESPA Eurasia 2015, 10-13 Aralık 2015 tarihleri arasında İstanbul CNR Expo Fuar Merkezi’nde gerçekleştriildi.
İzmir Ticaret Odası (İZTO) 52. Reklamcılık, Kamuoyu Araştırma ve Açıkhava Reklamcılığı Grubu, baskı sektörü profesyonellerini buluşturan FESPA Eurasia 2015 Fuarı'na günübirlik ziyaret düzenledi. İzTO Meclis Üyesi Filiz Avcı Belet'in eşgüdümünde düzenlenen geziye oda üyesi 32 kuruluşun temsilcisi katıldı. Belet, reklamcılık ve dijital baskı teknolojilerine ilişkin yenilikleri sunan FESPA ve SIGN İstanbul fuarlarına odanın her yıl ziyaretler gerçekleştirildiğini söyledi.
Global piyasada yaşanan tüm durgunluğa, kan kaybına ilişkin ekonomik verilere karşın Türkiye’de büyümenin yüzde 4 olduğunu söyleyen Filiz Avcı Belet, “Türkiye’nin çevresi ateş çemberi de olsa bizim girişimcimiz faklı pazarlarda yeni iş olanakları aramayı sürdürüyor. Fuarlarda yenilikleri izleyerek, farklı projeler üreterek ayakta kalmaya çalışıyor" dedi. Krizi yalnızca yurt dışına mal satan firmaların krizi olarak düşünmemek gerektiğini vurgulayan Belet, "O firmalara mal satan, iş hazırlayan ve destek sunAn tüm yan sektörler de krizden nasibini alıyor” görüşünü dile getirdi.
Yeni teknolojilerin, çözümlerin sunulduğu fuarların krizi aşabilmek için çözüm arayan firmalara umut ışığı olduğunu altını çizen Filiz Avcı Belet, “Fuarlar yeni teknolojilerin izlendiği, yeni fikirlerin doğduğu, girişimciliğin hareketlendiği alanlar. Tüm üyelerimizi bu fuar organizasyonlarımıza katılmaya çağırıyoruz” diye konuştu. Belet, İzmir Ticaret Odası üyelerinin yurt içinde düzenlenen fuarları yılda iki defa ücretsiz olarak, gerçekleştirilen organizasyonlarla ziyaret etme hakkı bulunduğunu anımsattı.
Reklam sektörünün akla gelebilecek her alanla ve disiplinle ilişkili olduğunu belirten İzTO Meclis Üyesi Filiz Avcı Belet, yaşanan krizin etkilediği önemli sektörlerden birinin de reklamcılık olduğunun altını çizdi.
FESPA organizasyonu
Serigrafi baskı, dijital baskı ve tekstil baskı sektörlerini desteklemek üzere Avrupa çapında 37 üye derneğin oluşturduğu FESPA, 1962’de kurulmuş bir federasyon olarak sektöre hizmet veriyor. “Amaç için kazanç” sloganıyla hareket eden ve baskı sektörü pazarının büyümesi için eğitim sektörüne de destek veren federasyon Türkiye’nin ulusal baskı derenği olan ARED ile de işbirliği yapıyor.
FESPA ile üyesi fuar ortağı ARED, FESPA Eurasia'dan elde edilen gelirin 50 bin liranın üzerindeki bölümünü sektörle ilgili mesleki eğitim veren okullara aktarıyor. İzmir Konak Mersinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin de yararlandırıldığı bu destekle, eğitim verilen öğrencierin baskı sektöründe uzman olabilmeleri hedefleniyor.