Zeytinyağı sektörü kamu spotuyla da tanıtılacak
Yazar: Güncel Haberler
Sektör olarak 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimine ulaşmayı hedefleyen zeytin ve zeytinyağı sektörü, hem ihracat hem de iç piyasa tanıtımı için kamu spotu hazırlayacak. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi öncülüğünde güç birliği yapılarak hazırlanacak kamu spotlarıyla Türkiye’de zeytinyağı tüketiminin arttırılması hedefleniyor.
Sektör biraraya geldi
Zeytinyağı üreten ülkeler arasında en düşük zeytinyağı kullanılan Türkiye'de kişi başına 1,8 kilogram olan zeytinyağı tüketimini 5 kilogram düzeyine çıkarmak isteyen zeytincilik sektörü, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin öncülüğünde kamu spotu hazırlamak üzere çalışmalarına başladı. Bu amaçla, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi, Aydın Ticaret Borsası, Aydın Ticaret Odası, Aydın Sanayi Odası, Akhisar Ticaret Borsası, İzmir Ticaret Borsası, Ayvalık Ticaret Odası, İstanbul Ticaret Borsası, Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Kooperatifleri Birliği ile Ticaret Odası ve Borsa Başkanları ve Komili, Kristal, Yudum markalarının sahipleri ile diğer özel sektör firmalarının temsilcileri Ege İhracatçı Birlikleri’nde biraraya geldi.
Renklidağ: Sektörün gücünü ortak projelerde kullanacağız
Kamu spotu ile Türkiye’de zeytinyağı tüketimini arttırmayı amaçladıklarını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Renklidağ, Nisan ayında göreve geldiklerinde basın üzerinden konuşan sektördeki çekişmeleri yedi ayda ortadan kaldırdıklarını, sektörün gücünü ortak projelerde kullanabileceği bir ortam oluşturduklarını söyledi.
Kamu spotunun bütçesi sektörün katkısı ile karşılanacak
Türkiye’nin zeytin ağacı varlığını son 10 yılda Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın verdiği teşvikle 90 milyondan 177 milyona çıkardığı anlatan Renklidağ, “2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimine ulaşacağız. Bu üretimin katma değere dönüşmesi için güçlü ihracat kadar, güçlü bir iç piyasaya ihtiyaç var. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi iç tüketimi arttırmak için Kamu Spotu oluşturmak istiyor. Kamu spotunun bütçesini sektördeki STK’lar ve güçlü firmaların desteği ile gerçekleştirmek istiyoruz. Toplantıya katılan ve katılamayan sektör temsilcilerimiz ve STK’lar da her türlü katkıda bulunacaklarını teyit ettiler” dedi.
Gündeş: Sektördeki tüm taraflar destek olacak
Kamu spotu için 2014 yılı Haziran ayından beri Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve RTÜK ile çalışma yürüttüklerini ve son aşamaya geldiklerini ifade eden Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Başkanı M. Kadri Gündeş ise; ZZTK’nın bütçesinin sadece yüzde 20’sini iç piyasaya yönelik çalışmalarda kullanma yetkisi olduğunu, kamu spotunu tek başlarına yapabilecek bütçelerinin olmadığını bu nedenle sektördeki tüm tarafların işbirliğinde bu projeyi hayata geçirmek istediklerini kaydetti. M. Kadri Gündeş, “Yeni yapılacak olan kamu spotu Türkiye’de 230 TV, 93 radyo kanalında yayınlanacak. Türk zeytinyağının bilinirliğine ve tüketiminin artmasına büyük katkı sağlayacak” dedi.
Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin kamu spotu Türksat uydularından yayın yapmakta olan Türk kanalları aracılığı ile Avrupa, Kuzey Afrika, Arap Yarımadası, Ortadoğu ve Çin’in batısında yer alan ülkelerde de gösterilecek. Bu nedenle, Türk zeytin ve zeytinyağının dış tanıtımına da önemli katkılar sağlayacak.