İzmir online pazarda tanıtılacak
Yazar: Güncel Haberler
![İzmir online pazarda tanıtılacak](https://kentyasam.com.tr/wp/wp-content/uploads/images/2011/20111005055035.jpg)
Dünyada özellikle turizm sektöründe online (çevrim içi) pazarlamanın giderek tur operatörlerinin yerini almaya başladığına dikkat çekildi. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, İzmir'in de geç kalmadan bu pazarda tanıtım için harekete geçmesi gerektiğini söyledi.
Alman Seyahat Acentaları Birliği'nin eski başkanı ve Almanya'nın en büyük turizm danışma şirketi Hesselmann & Associates CEO'su Gerd Hesselmann ile online pazarlama şirketi Unister GmbH firması üst düzey yetkilisi Ulrich Brandner, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği'nin (ETİK) konuğu olarak İzmir'e geldi. İzmir'i online pazarda tanıtmak, kentin turizm olanaklarını araştırmak ve dünyaya anlatmak amacıyla gelen konuklar, üç gün boyunca tarihi ve turistik yerlerini gezdi, ziyaret ve incelemelerde bulundu.
Alman turizm sektörü temsilcileri, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği'nin Kordon'daki Tavacı Recep Usta Restoran'da düzenlediği yemekli toplantıda medya mensuplarıyla bir araya geldi. Yemeğe İzmir Vali Yardımcısı Haluk Tunçsu, İzmir İl Kültür Müdürü Abdülaziz Ediz, ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, ETİK Onursal Başkanı Haluk Nişlioğlu, konuk turizmciler Gerd Hesselmann ve Ulrich Brandner ile Euro RSCG Halkla İlişkiler Şirketinin yöneticisi Wolfgang Kreuter de katıldı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın bu yıl Ağustos-Eylül ayları arasıda dijital medyada bir tanıtım kampanyasını yürüttüğünü belirten Mehmet İşler, bu kısa süreçte ülkeye gelen turist sayısında yüzde 17'lik bir artış sağlandığını kaydetti. Bakanlıktan Türkiye geneline yönelik yapılan tanıtım çalışmasının İzmir ve Ege bölgesi için de yapılmasını istediklerini anlatan İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bunu gerçekleştirmek için 2012'nin Ocak ayında Alman meslektaşlarımız, bakanlık yetkilileri, İzmirli turizmciler bir araya gelerek bir çalıştay yapacağız. Amacımız online pazarda İzmir'in, Ege Bölgesi'nin kültürel, termal, sağlık olanaklarını, iklimini, sağlıklı yemek kültürünü, gurme yönünü, din turizmini pazarlamak için neler yapılacağını saptamak. Nasıl bannerlar hazırlanacak, neyin vurgusu yapılacak, hangi mecralar seçilecek, bunları konuşacağız." Tur operatörlerinin genelde bir yıl önceden satış yaptıklarını, zaman zaman otelcileri daha fazla indirime zorladıklarını, sektörle sürekli bir çekişme yaşadıklarını söyleyen ETİK Yönetim Kurulu Başkanı İşler, online pazarda ise hiçbir aracının bulunmadığını vurguladı. İşler, "Online tanıtım yaptığınızda müşteri ile otelci karşı karşıya. Aracı ortadan kalkıyor. Online pazar oteller için de büyük şans. Bu sayede özellikle son dakika satışları konusunda oteller büyük rahatlık yaşayabilirler" dedi.