Anadolu lisesi giriş puanı düşürülüyorsa
Yazar: Mahiye Morgül
Bir okula, başarı puanı düşürülerek daha fazla öğrenci alınıyorsa, bu okul sıradanlaştırılıyor, düz liseye çekiliyor demektir.
Ankara’da bu yıl (2009) yeni açılan Anadolu Liseleri var. Yeni bina yapılmış deÄŸil, sadece tabela deÄŸiÅŸtirerek, örneÄŸin A ilköğretim okulunu Anadolu Lisesi yapıverdiler. Ä°lköğretim okulunun anasınıfından itibaren bütün öğrencileri aynı binada ve bahçede liselilerle birlikte olacaklar demektir. Bunun yaratacağı baÅŸka sorunlar da vardır.
Burada konumuz, Anadolu Liselerine girişte, sözde denklik yaratmak adı altında getirilen başarı düşüşüdür.
1964’de yatılı Fen Liseleri açıldı, en yüksek baÅŸarı puanıyla onlar öğrenci aldı. Ortaokul diploma ortalaması 9-10 puan olanlar onun sınavına girebilirdi. Bu okullar, 1961 sosyal devrim anayasasına dayanarak, halkın bilim adamı ihtiyacını temelden yetiÅŸtirmek amacıyla açılmış 27 Mayıs devriminin yatılı okullarıydı. Kasaba ortaokullarından bile öğrenci alırdı.
Fen Liseleri giriş sınavından arta kalan başarılılar için Anadolu Liseleri açıldı; ilk puan düşüşü burada başladı. Yine de başarılıydılar, çünkü ortaokul diplomasının başarı ortalaması 8 olanlar Anadolu Lisesine gidebiliyordu.
Arkasından, ilkokuldan sonra öğrenci alan Anadolu Liseleri açıldı, bu kez başarı ortalamasında görünmeyen bir düşüş oldu; ortaokul derslerine göre başarıyı ölçme kalkmıştı. Bu arada, ilkokulda resim, müzik ve beden eğitimi dersleri hemen hiç görmeyen çocuklar buralara girdi. Başarı ölçümünde bu dersler otomatik olarak yok sayıldı.
Oysa ortaokullarda bu dersler doğrudan branş olarak atanmış öğretmenlerle yapılırdı. Yani, ortaokul başarı puanının içinde bu dersler doğrudan vardı. Hatta ortaokul diplomasını biz o zamanlar, yazılı-sözlü-uygulamalı, batıda bakalarya denilen, okul bitirme sınavlarıyla alırdık. O sınavda bütün dersler eşit derecede önemliydi; çocuğu bir bütün olarak tamamlayan dersleri ne kadar aldığı ölçülür, 10 üzerinden 4 alan sınıfta kalırdı, baraj 5 idi.
Sonra, karne başarısıyla mezuniyet getirildi, test sistemi yayıldı, puanlara 500 puan, 400 puan gibi postmodern şişkinlik verildi. Başarı sayısı görünürde büyük, ama alınan temel eğitim giderek azalıyordu; resim, müzik ve beden eğitimi dersleri bu testlerle ölçülemezdi!
Bu temel dersleri yok sayarak, onları önemsizleÅŸtirerek dışlamak, bu yolla beyni/ruhu besinsiz bırakmak, 2 bin yıl önce, ortaçaÄŸda, aynı batılı kafalar tarafından getirilmiÅŸti; MS.321’de Hıristiyanlık Ä°stanbul’da resmi din kabul edildiÄŸinde, din dışıdır diyerek sanatı yasakladılar, bütün heykellerimizi, resimlerimizi, tiyatrolarımızı yerle bir ettiler. Sanatla beslenen yaratıcı zihinler istemiyorlardı. Batı taklitçisi padiÅŸahlarımızı burada anlatmayalım; ecnebi tefecilere en büyük serbestliÄŸi kanuni/yasal olarak verip, bizi nasıl kazıkladıklarını anlamayalım diye Fen ve Matematik derslerini kaldıran, rüşvet vermeden selam almayan, baÅŸkası adına cenge giden (Nis’i OÄŸuz Tur yurdu Avus-turya’dan alıp Fransız kraliçeye armaÄŸan veren) “cihan sultanı” da gördük.
Anadolu Liselerine öğrenci alırken başarıyı isterse beş haneli göstersinler, gerçekte aşağı inişi adım adım görebiliriz.
600 puan 6 demek, 500 puan 5 demek olursa, 400 puan 4 olur. Bunun içinde resim, müzik ve beden eğitimi dersleri olmadığı için gerçekte çok daha az puandır.
1960 yıllarında 10 puan tam baÅŸarı iken, 4 ile sınıfta kalınırdı, 1980 Amerikancı liberal askeri darbesinden sonra sınıfta kalma 4’den 3’e, sonra 2’ye, ÅŸimdi 1,5 puana indi ve artık sınıfta kalma yok…
Oh ne güzel okula gidiyorum ama hiçbir şey öğrenmeden sınıf geçiyorum?!
Acaba koyunlaştırıldığımızın son noktasında mıyız? (SBS bunu ölçüyor)
Bu yıl aslında Fen ve Anadolu liselerine öğrenci alımı bitiyordu, sınavları yapılmadı. Neye göre öğrenci alınacak? Dikkat, SBS sınavı, çocuklarımızı ne kadar koyunlaÅŸtırdıklarını “uluslararası ölçüm” ölçüm sınavıdır, bunu çok yazdım. İçine yanlış sorular konuyor. Yanlış soruda toslayan beyin arkasındaki bir çok soruyu doÄŸru yapamaz, yanlış sorunun iptali ile aldatılıyoruz. “Yanlış sorudan sonra ne kadar sürede kendini toparlıyorlar, Türk çocuklarının ipini daha ne kadar aÅŸağıya çekelim?” bunu ölçmek içindir SBS ve bu sınav deÄŸil, sinsice zihinsel düşüşün ölçümüdür!
Åžimdi bu sınavla Anadolu Lisesine öğrenci alacaklar. MEB’in efendileri diyor ki, “taÅŸrada 300, Ankara’da 400 puanla giriliyor, eÅŸitlik olsun, Ankara’da da 300 puanla alalım, o nedenle yeni açılan lise sayısını artıralım!” Hizmet veriyormuÅŸ gibi sunuyorlar bir de, bu zihinsel asimetri tuzağıdır; kötü olan bir ÅŸeyi iyi bir ÅŸeymiÅŸ gibi algılattırıyorlar!
TaÅŸradaki okulları 400 puana yükseltmiyor, tersine Ankara’da seviyeyi 300 puana indiriyorlar.
Vaktiyle 4 alan çocuk sınıfta kalırdı, sonra 4 ile Anadolu lisesine girildi, artık 3 ile giriliyor… Ä°nsanlık adına bu çok hazin çöküştür; düşüştür!
Artık ÅŸuna geliniyor, az kaldı; “Düz lise ile fark kalmadı, bütün düz liseleri Anadolu lisesi yapalım, Ä°ngilizce eÄŸitim her okulda olsun!”
Bu kadar aÅŸağı çekilmiÅŸ bir eÄŸitimde deÄŸil Ä°ngilizce, hiçbir ÅŸey öğretilemez. Ä°ÅŸte, eÄŸitim dili Ä°ngilizce olan Afrika’daki Ä°ngiliz sömürgelerine bakın, görün istikbalimizi!
Anadolu Liselerinin puanı düştü diye veliler hiç sevinmesinler. Gizli düşmanlarımız çaktırmadan çocuklarımızın ipini batağa doğru çekiyor.
Batağa doğru çekilen şey, gerçekte toplum olarak algılama seviyemizdir!
Bize bilinç sıçraması yapacak ateşleme fitilleri lazım!