Prof. Dr. Göksel: Müşterilerinize beklemedikleri anda sürpriz yapın
Yazar: Güncel Haberler
Klasik ürünlerle veya standart hizmetlerle müşterilerin tatmin edilerek, onlara ulaşılabilmesinin artık mümkün olmadığını belirten Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Bülend Göksel, “Müşterilerinize beklenmediğiniz anda sürpriz yapın. Duyguları harekete geçirin. Hedef kitlenizi ummadığı anda yakalayın” mesajını verdi. Globalleşen dünyada tüketiciler ve alışkanlıklar başta olmak üzere ürünler, fiyatlar, dağıtım kanalları ve davranışların sürekli değiştiğini belirten Prof. Dr. Göksel, “Bu nedenle ya farklı ihtiyaçlara çözüm sağlayan yeni ürünler üreteceksiniz ya da yepyeni iletişim ortamlarında ve farklı sloganlarla onlara ulaşacaksınız. Çünkü mesajınız diğer mesajlar içerisinden sıyrılamıyor, sıyrılanlar ise kalıcı olamıyor. Kalıcı olanlar satışa dönüşmüyor” diye konuştu. Kordon Rotary Kulübü üyelerine Hilton Oteli’nde verdiği konferansta gerilla pazarlama felsefesi ve uygulamalarının bu anlamda iyi bir yöntem olarak dikkat çekici olduğunu belirten Prof. Dr. Göksel, “Gerilla pazarlama, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin periyodik ama şaşırtıcı ataklarla, piyasadaki diğer rakiplerini demoralize edip piyasalarda bir yer edinmesi prensibine dayanmaktadır. Amaç; çok küçük bütçeler ile dikkat çekici pazarlama çalışmalarıyla daha küçük gruplara marka bilincini ve firmaya/markaya sadakati kazandırmaktır” dedi. Gerillanın daha fazla satmak ve daha çok kar elde etmek gibi geleneksel hedeflere odaklansa da kullandığı yöntemlerle geleneksel pazarlamadan ayrıldığını açıklayan Prof. Dr. Göksel, “Esas fark amaçta değil araçlarda ortaya çıkıyor. Geleneksel olmayan bu araçları kullanarak başarıya ulaşmak için ise gerilla ruhu gerekiyor” diye konuştu.(Ege Ajans)