Bankalar aleyhine açılan davalar tüketici lehine sonuçlanıyor
Yazar: Güncel Haberler
![Bankalar aleyhine açılan davalar tüketici lehine sonuçlanıyor](https://kentyasam.com.tr/wp/wp-content/uploads/images/2008/20080715074157.jpg)
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin, bankaların müşterilerinden aldıkları ‘kart ücreti’ne iliÅŸkin aldığı bir karara göre ilgili bankanın müşterisinden kredi kartı ücreti talebi haksız bulundu. Konuyla ilgili açıklamada bulunan Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma DerneÄŸi (ÇETKODER) Genel BaÅŸkanı Mustafa GöktaÅŸ, “2008’in Ocak ayından Haziran’ın sonuna kadar geçen 6 aylık süreçte yurt genelinde 68 bin 750 kiÅŸi ÇETKODER’e kredi kartının yol açtığı çeÅŸitli zararlardan dolayı ÅŸikayetlerde bulundu. Bu açılan davaların hepsi tüketici lehine sonuçlandı” dedi. Toplumsal kalkınmanın toplumsal bilinçlenmeyle olacağını belirten GöktaÅŸ, “Kredi kartı baÅŸvurularında vatandaÅŸlar 6-7 puntoluk birçok sayfadan oluÅŸan sözleÅŸmeleri okumadan, daha doÄŸrusu okuyamadan imzalıyor. Oysaki sözleÅŸmeler 12 punto ile herkesin rahatlıkla okuyabileceÄŸi biçimde hazırlanmalıdır” diye konuÅŸtu. VatandaÅŸların haklarını korumaları ve yasal haklarının bilincinde olmaları gerektiÄŸini dile getiren GöktaÅŸ, özellikle bayanların kredi kartı maÄŸduru olduklarını vurguladı. Sokaklarda kredi kartı pazarlayanların tüketicilere faizlendirme hakkında bilgi vermediklerini sadece kredi kartını cazip görünen yönleriyle anlattıklarını belirten GöktaÅŸ, bütün vatandaÅŸların haklarını korumak, detaylı bilgi almak için ÇETKODER’e müracaat etmelerini kaydetti. Ä°zmir Barosu BaÅŸkanı Avukat Nevzat Erdemir de kredi kartı uygulaması ile ilgili olarak Yargıtay’ın çok isabetli bir karar aldığını kaydederek, maÄŸdur vatandaÅŸların mutlaka Tüketici Hakem Heyetleri’ne baÅŸvurarak haklarını aramalarını istedi. (Ege Ajans)