Prof. Dr. Göksel : Kriz dönemleri reklamla fırsata dönüşebilir
Yazar: Güncel Haberler
![Prof. Dr. Göksel : Kriz dönemleri reklamla fırsata dönüşebilir](https://kentyasam.com.tr/wp/wp-content/uploads/images/2006/20060824114849.jpg)
İzmir Ticaret Odası tarafından düzenlenen “Medya ve İletişim Sektörü Eşgüdüm Platformu” toplantısında konuşan Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Bülend Göksel, ekonomik krizlerden ciddi anlamda etkilenen medya ve reklam sektörünün yavaş yavaş kan kaybetmeye başladığını söyledi. Prof.Dr.Göksel, “Aslında kriz dönemlerinde reklama daha fazla yüklenilerek, krizleri fırsata dönüştürmek mümkündür. İzmir’de bu yapılmamıştır” dedi. Prof. Dr. Göksel, “Bir bölgede reklam ve medya sektörünün durumunu, o bölgedeki sanayi, ticaret ve turizmden ve diğer dinamiklerden bağımsız olarak ele alarak incelemek mümkün değildir. İzmir’de sanayi ve ticaretin gelişimi diğer bölgelere kıyasla daha yavaş seyrettiği için medya ve reklam sektörü de bu rehavete ayak uydurmak zorunda kalmıştır” diye konuştu. Prof. Dr. Ahmet Bülend Göksel, bölgedeki kuruluşların büyük çoğunluğunun yabancı sermayeye veya İzmir dışı sermayeye satıldığı için bu sermayenin daha önce çalıştığı İstanbullu ajanslarla çalışmayı tercih ettilerini anlattı. Yerel medyanın izlenirliliğini arttıracak önlemleri almakta gecikmesinin ya da mali sıkıntılar nedeniyle bu önlemleri almamasının zaten düşük olan reklam paylarının arttırılmamasına neden olduğunu dile getirdi. (Ege Ajans)