Mesleki YozlaÅŸma
Yazar: Konuk Yazar
Aşkın YAKA
Her meslekte müşterisini ya da hizmet verdiÄŸi tarafı istismar eden, zarara uÄŸratan, kandıran kiÅŸiler istisnai de olsa vardır. Örneklerini çevremizde ve medyada sık sık görmekteyiz. Bu meslek erbaplarının yaptıkları genellikle yanlarına kar kalır. ÇoÄŸu zaman hiçbir ceza almadıkları gibi mesleklerini icra etmeye de devam ederler. Yeni kurbanlar, yeni maÄŸduriyetler, sürer gider… Bu duruma dur diyecek, engelleyecek, denetleyecek gerektiÄŸinde cezalandıracak kurumlar olsa da çoÄŸu zaman yetersiz kalır.
Bazı meslekler de vardır ki, neredeyse üçkağıtçılıkla bir anılır olmuÅŸlardır. Bu mesleÄŸi seçenlere daima önyargıyla bakılır. İçlerinde iÅŸini hakkıyla yapanlar olsa da mesleÄŸin adı kirlenmiÅŸtir bir kez... Emlakçılık bu mesleklerden biridir. Avrupa’nın en saygın mesleklerinden biri olan emlakçılık maalesef ülkemizin dejenere olmuÅŸ iÅŸ kollarından biri olarak deÄŸerlendirilmektedir. Birçok meslek erbabı bu iÅŸi hobi gibi görmektedir. Emlakçılık, emeklilerin meÅŸguliyet, art niyetli kiÅŸilerin ise insanları istismar etmek amacıyla seçtikleri bir iÅŸ haline gelmiÅŸtir. Sektörde faaliyet gösteren baÅŸarılı profesyoneller olmakla birlikte mesleki etik anlayışa sahip olmayan meslektaÅŸlarımızın gayrimenkul danışmanı sıfatıyla anılması çok gerçekçi olmayacaktır. Avrupa BirliÄŸi’ne geçiÅŸ sürecinde mesleki standartların oluÅŸturulmasına dönük çalışmalar bu sektör için de oluÅŸturulmuÅŸtur. Ancak meslekte yılların biriktirdiÄŸi etik kirliliÄŸi bir çırpıda temizlemek mümkün deÄŸildir.
Fakat kurumsal nitelik kazanmış bazı gayrimenkul firmaları bu yozlaÅŸma sorununu çözmeyi baÅŸarmışlardır. Re/max bu kuruluÅŸlardan birisidir. 33 yıllık uluslar arası tecrübesi, kendi içinde oluÅŸturduÄŸu etik kuralları ile sisteminde çalışan profesyonellerin dejenerasyonuna izin vermemektedir. Sistemin etik kurallarına uymayan, müşterisini maÄŸdur eden gayrimenkul danışmanları derhal sistemden uzaklaÅŸtırılmaktadır. Sisteme giren tüm profesyoneller eÄŸitime tabi tutulur. Bu eÄŸitimler bir kereye mahsus deÄŸil, süreklidir. EÄŸitimlerde katılımın zorunlu olduÄŸu “ETÄ°K KURALLAR” semineri 38 maddelik uyulması zorunlu kuralı içerir. Bu kurallardan bazıları şöyledir.
• Hiçbir RE/MAX Ãœyesi kesinlikle hiçbir satıcıya, alıcıya, Gayrimenkul Profesyoneline veya ilgili üçüncü bir ÅŸahısa kendi iÅŸi esnasında yanıltıcı veya şüpheye düşürücü bir bilgi veremez.
• Tüm RE/MAX Ãœyeleri reklamlarında ve sunumlarında kamuoyuna gerçek ve doÄŸru bilgi vermeli ve kesinlikle kamuoyunu yanıltıcı bilgiden kaçınmalıdırlar.
• Tüm RE/MAX Ãœyeleri Gayrimenkul profesyonelleri tarafından kamuoyunu zedeleyici ve gayrimenkul iÅŸine zarar verebilecek her türlü hareketi ortadan kaldırmalıdır
• Hiçbir RE/MAX Ãœyesi bir diÄŸer Gayrimenkul Profesyonelinden haksız bir yarar saÄŸlayamaz.
• RE/MAX Ãœyeleri daima müşterilerinin ilgilerini korumalı ve desteklemeli ve bunu yaparken eÅŸzamanlı olarak alım satım iÅŸinin her aÅŸamasında adil davranmalıdır…
Birçok meslekte olduÄŸu gibi gayrimenkul pazarlama sektöründe de kalite standartlarını yükseltmek, bu alanda yaÅŸanılan maÄŸduriyetleri ortadan kaldırabilmek en büyük dileÄŸimizdir. Bu hedef doÄŸrultusunda biz Re/max’lı profesyoneller üzerimize düşenleri özveriyle yapıyoruz. Tüm eÄŸitimlerimize katılıyor, sektördeki geliÅŸmeleri takip ediyor ve müşterilerimize azami standartlarda hizmet vermeye gayret ediyoruz. Ancak bu konu tek yönlü deÄŸildir. Sektörden profesyonel destek bekleyen müşterilerimiz de seçici davranmalı ve sektörde profesyonelliÄŸine güvendiÄŸi firma ve kiÅŸilerle çalışmalıdır.
askin@remaxnet.net