Türk dericilerin hedefi ABD pazarı
Yazar: Güncel Haberler
Yarattığı istihdam ve ihracat ile Türkiye'nin 10'uncu büyük sanayi sektörü olan Türk deri sektörü, 4 milyon dolarlık sektörel düzenlemeyle oluşturduğu Deri Tanıtım Grubu aracılığıyla, üç aşamalı tanıtım atağı başlattı. Tanıtım atağının yurtdışı atağında ilk hedef ülke ABD olarak belirlendi. Dericilerin New York'ta Türk derisini ABD'lilerin zihnine kazıyacak çalışmalara başladı. ABD'den sonraki hedef ülke ise Japonya olacağı açıklandı. Ege Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu ve Deri Tanıtım Grubu Başkan Vekili Adnan Alak, kampanyanın önce turistlere yönelik daha sonra yerli tüketiciye ve dış pazara yönelik olacağını belirterek, "2005 yılının sonunda sektörde 1 milyar dolar kayıtlı ihracat bekleniyor. Özel fatura ve turistik satışlar da dahil edildiğinde bu rakam 3 milyar doları buluyor. Toplam dünya ihracatında Türkiye yüzde 2'lik pay alıyor. Versace ve Hugo Boss gibi dünya devleri de İzmirli firmalara üretim yaptırıyor" dedi. Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Jak Galiko ise, Türk Lirası'nın aşırı değerli olmasının ihracat için tehlike olmayı sürdürdüğünü, bir çok uluslararası firmanın Türkiye'den ürün almamaya başladığını vurguladı. Galiko, dövizde uygulanan çıpa sistemine dikkat çekerek, önümüzdeki yıl ihracatta bu rakamları yakalayacaklarını sanmadığını kaydetti.